Memories in 2010

hey-hoo. x sangka kan dah msok 2011. waa,cepat tol la btukar tahun nie. tahun dah bganti tapi perangai aku biler nak ganti nak berubah? erm,ntah la. smua org kalo dah masok tahun br nie msti ade azam baru kan? azam nak cari duit lebih,nak hidup yg lbh senang,nak beli kereta br,umh br,nak kawen dan mcm2 lagi. tp aku x tau pon nak azam ape tahun nie. bg aku tahun 2011 mcm tahun2 yg biase. mlalui setiap bulan,mggu,hari dan masa sama sperti tahun2 yg lepas. org tnye ape azam br aku 2011,aku jawab ntah je. kita bleh mpunyai azam atau k'iinginan yg bnyk tp mampu kha kita capai dan tunaikan ape yg kita inginkan?? spanjang tahun 2010 bnyk kisah gembira,sedih,duka.yg myakitkan hati tjadi kat aku.  kenangan yg cam best aku dlm tahun 2010,aku msok UNIVERSITI TUN ABDUL RAZAK kat kuching. mula2 msok nebes siot!! maklum ar dah lame x bljar. dah tu ramai plak yg ingat aku nie CHINESE girl. ade ke ptot?? tau ar mata aku nie "SEPAT" (sepet) bak kata bdk yg bnama helmi hassan. :D aku plak time tu xde kwn,sorg pon aku x kenal. g kelas pon sorg2 je. kcian nyer aku. bila part msok hostel plak,aku rase mcm nak nanges. rase xnak tggl kat hostel. tkot sgt2 coz x biase n x penah dok kat hostel. tp biler dah lame2 kat hostel,jd kamceng plak dgn bdk2 sma bilik. kite org jd mcm adek bradik plak. best sgt2. die org friendly n baik dgn aku. ape2 hal msti citer dgn die org. ade skali dlm bilik,smua dah giler2. kite org curi2 minum bir. lpas tu sorg2 ting tong coz mabuk. tdo pon lena je smpai pagi. kalp dah mlas nak trun kelas,same ponteng then kite org g soping. seronok weyy time tuu. x sbr nak jmpe die org next week. kenangan pahit 2010 aku plak.biler aku kene tipu seseorg. hmm~ x tau la nape die nak tipu aku. maybe sbb aku nie lurus bendul kot. bila aku tau aku d tipu,aku diam. xnak bnyk ckap or gado2 dgn die. biar ar die. lepas hal tu die pndai plak cari aku. nak minta maaf. sejak dr tu aku lbh bhati bila bkwn. xnak lg d tipu nie. pedih rase nye!! x suke!! huhuh~~ aku nak citer tentang sambutan tahun br plak. mula2 tu ingat x best ar smbut kat cnie dgn family kazen. then ade saudara dtg bawa g umh die. kat sane punyer la meraih gilerr. dtg2 je dah kene paksa mnm arak. ape lg aku mnm je la. mnm smpai ting tong. giler weyy!! x penah2 aku ting tong. nie la 1st time. keesokan nye bgn2 bdan dah merah2. gatal2 coz mnm arak. suara pon hilang. lpas nie xnak mnm dah,insaf aku.. bila ingat balek2 mlm tu,gelak sorg2. muka dah ting tong mlucukan. perangai pon dah x btol bila ting tong. :D tapi smua keseronokan tu cuma sementara. bkn utk selama2 nye. mmg btol tahun br 2011 nie akan mbawa kgembiraan kat kite tp jgn lupe tuhan yg tentukan smua nye. kita merancang tp tuhan yg tentukan. :)  








 

No comments:

Post a Comment