ceramah !

yee  entryy kali nie pasal CERAMAH . bukan ceramah agama , ceramah motivasi atau ceramah pasal perkahwinan . tapi nie bkaitan dengan ceramah tentang diri atau pun sahsiah diri . tukang pemberi ceramah ialah sum 1 yg aku respect , aku sayang dan aku takuti . aku plak ape lg jd tukang kene ceramah & mdengar ceramah . ceramah yg die bg mak aihh . panjang lebar . selebar lebar yg bleh . reaksi aku biler kene ceramah ? erm , diam membisu . mdengar dgn bsungguh sungguh . mjadi seorang pndengar ya setia . ceramah yg die bg smua bkaitan dgn life aku skrg nie . yee , mmg aku dah brubah . aku x seperti marla yg dahulu . skrg aku sorg yg degil , x dgr ckap . keras kepala , suke cari masalah , suke ekot perasaan , kepala batu , x hiraukan perasaan org lain , penting diri sendiri , pikir nak enjoy jee & lain lain lg . sejak aku study dah msuk U , mmg aku dah brubah . aku buat perangai & makin nakal . aku x hargai org yg amek berat & syg kat aku . aku x fikir pasal family . YES ! aku mgaku aku ade buat smua tu . aku x sempurna . aku tahu kau nak protect aku dr dunia yg penuh dgn tipu muslihat nie . aku tahu kau amek berat pasal aku . aku tahu semua tu . aku hargai ape yg kau buat . hargai sgt2 . x thingga ucapan terima kasih aku nak ucapkan kat kau . terima kasih sebab myedarkan aku tentang kesilapan yg aku buat . terima kasih sebab selamatkan aku sebelom aku mjadi lebih parah . aku bukan hendak mbantah cakap kau atau melawan tapi biarlah aku mlakukan kesalahan . tegur aku apabila aku salah . biarkan aku belajar tentang kehidupan . like u always say to me " im fragile juz like glass , any moments can break into pieces " but let me break into pieces then i will learn to be strong again . correct me when im totally wrong . teach me when im confuse . i need to learn more about life by myself . sorry if u read tis & felling upset .im not asking u to get out from my life instead i need u , really need u . coz u the 1 person that i comfortable to talk about anything . u r my family n i love u . 

No comments:

Post a Comment